Närbild av en tolvtaggare !!

Jag vet inte vart jag ska börja... Eller, jag kan ju börja med att jag är glad över att sitta här. Höll på att inte göra det ikväll. . . Jo jag va ju uppe i stugan och stallet. Sen när jag åkte hem hade det hunnit bli ganska mörkt ute. Och mamma säger ; Kör försiktigt, det finns mycket älgar här nu.. Och vad händer inte när jag har kommit förbi alla gärden ? Jo, Det hoppar ut en Grymt Stor ÄlgTjur precis vid min vänstersida på bilen !!! Jag såklart dyngbromsar och fattade inte vad som hände. För ens jag kom ca 50 meter till på vägen. Då kommer chocken och jag blir helt skakis och tårarna bara rinner nerför kinden på mig. Jag kan lätt säga att det är det äckligaste jag har varit med om i mitt liv än så länge.. Och nu när jag tänker efter såg jag hur rädd älgen blev, och jag fattar inte hur snabbt han vände tillbaka in i skogen. Har nog aldrig sett en älgs huvud så nära någon gång. Jag hann till och med se ögonvitan i älgens ögen. :P

Men jag har hunnit lugna ner mig rätt mycket, så nu ska jag göra mig en kopp te och slappa framför tv:n. Ciao

// A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0