Midsommarkväll och lugn hemmakväll.

Japp. Ikväll blir det nog att slappa framför tv:n. Har asont i magen. Vill egentligen bara sova men inte än !! Men idag har jag haft det trevligt. Kusinerna Emma och Erica kom till Lövdalen förut med. Och först åt vi ju sill och potatis. gott gott. Blev dömätt. Sen hade dom varit gulliga och gjort frågor till en tipspromenad med 14 frågor. Och jag kom på en andraplats och vann lite noblessachoklad. Efter det så gjorde vi en marrängtårta med jordgubbar och grädde- tänkte först ta 6 lager med marräng men när vi gjorde det tredje såg vi att det räckte gott och väl. =P Och efter vi hade svullat tårta spelade vi lite kubb och båda lagen fick vinna en gång var. Rättvist. Efter det drog Erica och Emma. Då började mamma och jag med att förbereda maten. Sara satt på altanen och vilade medans Christian, pappa och Ellen var ute och gick en sväng. ( Bror slappade ) Gjorde grillspätt och grönsaker i ugnen med sallad och persiladasås. Blev så gudomligt god mat till slut.

Tårtan innan vi åt av den. Fin var den. =)



Och efter ett tag när alla hade svullat tårta såg den ut såhär.



Men nu ska Anna ta sig en kopp te framför tv:n. Bara för mig själv. Skönt ibland. Känner inget speciellt alls för midsommar. Inte längre. Hade jag inte varit så grymt trött heller så hade jag säkert suttit borta hos Linn med Lindy och sandra & co. Men jag orkar inte vara så social ikväll.. tyvärr. Men Hoppas att ni Haft en Trevlig kväll hittills. Det har jag haft i alla fall. Ciao.

// A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0